Stres in nosečnost

stres-med-nosecnostjoStres med nosečnostjo je upravičena skrb vsake bodoče matere. V času nosečnosti je skorajda neizogiben, saj se tudi takrat telo odziva na »nevarnosti«. V službi te nevarnosti predstavljajo razni roki za oddajo dokumentacije, poročil, napetost v odnosih med zaposlenimi, odnos s šefom ipd., pri nosečnosti pa to nevarnost predstavlja skrb za otroka, tudi misel na možne zaplete v času nosečnosti ipd. Vsi vemo, da stres negativno vpliva na naše zdravje. Tako je tudi prekomerni stres med nosečnostjo tema, ki bi morala biti odprta za razpravo in raziskave, saj lahko načne zdravje nosečnice, jo utrudi, naredi žalostno, brezvoljno ali razdraženo brez razloga, hkrati pa ogrozi tudi zdravje in razvoj še nerojenega otroka.

In ravno nosečnice so danes pogosto izpostavljene preveliki količini stresa, zato se vprašanje zastavlja samo po sebi: Kakšna so tveganja za mojega otroka, če sem izpostavljena prevelikem stresu med nosečnostjo?

Na temo stresa med nosečnostjo je bilo narejenih kar nekaj raziskav. Nekaj študij je pokazalo, da stres lahko povežemo s prezgodnjim porodom in nižjo telesno težo dojenčka. Seveda dejstvo, če bo nosečnica izpostavljena prevelikemu stresu, še ne pomeni, da se bo to preneslo tudi na dojenčka. Res pa je, da obstaja več možnosti, da se to zgodi v teh primerih, kot pa pri nosečnicah, ki niso izpostavljene tovrstnim stresnim situacijam. Tako kot se vsak človek drugače odziva na stres, tako se tudi zarodek oz. otrok. Vsekakor pa je priporočljivo, da nosečnice niso izpostavljene prevelikem stresu zaradi omenjenih in tudi drugih škodljivih posledic. Problem raziskav je tudi ta, da je težko povezati oz. izločiti vpliv prekomernega stresa v času nosečnosti s težavami, ki jih ima otrok oz. kasneje odrasel človek v svojem življenju. Nekaj raziskav je pokazalo, da bi lahko bili otroci, katerih matere so bile v času nosečnosti izpostavljene stresu, bolj nagnjeni k anksioznosti, depresiji, težavami pri učenju. Kljub tem ugotovitvam, pa ni moč z gotovostjo trditi v kolikšni meri.

Vsekakor morajo matere, ki so izpostavljene prekomernem stresu, poskrbeti, da le-tega med nosečnostjo odpravijo oz. se mu poskušajo izogniti in tako poskrbijo zase in za otroka ter se pripravijo na porod in na življenje s svojim dojenčkom.

Brez skrbi, obstaja veliko načinov, kako premagati stres v času nosečnosti:

  1. Jejte zdravo in uravnoteženo in se izogibajte hitro pripravljeni in nezdravi hrani. Zdravo prehranjevanje vam bo dalo energijo, da se prebijete čez dan, sploh če ste preobremenjeni.
  2. Dobro se naspite, saj boste stres lažje prenašali naspani.
  3. Telovadite redno. Imeli boste več energije, lažje se boste spoprijeli s dnevnimi nalogami in posledično lažje prenašali stres.
  4. Najhitrejši in najboljši način spopadanja s stresom so tehnike sproščanja, kot so avtogeni trening, biofeedback, joga ali meditacija.
  5. Pogovarjajte se s svojim partnerjem, ki vam lahko premaga tesnobo in vam pomaga skozi stresne trenutke.
  6. Zmanjšajte intenziteto dela in se razbremenite. Če menite, da ste preobremenjeni, potem dodelite naloge drugim.

Stres med nosečnostjo je neizogiben, lahko pa ga v večji meri zmanjšate. Upoštevajoč zgornje nasvete boste upravljali s stresom na najvišji ravni in poskrbeli za zdravje svojega novorojenčka.


Preberite še o stresu ...

Kaj je avtogeni trening?