Pozor!

Spletna stran uporablja piškotke

Se strinjam

Igranje in stres

igranje in stres

Igranje je, razen za majhno število uspešnih posameznikov, zelo stresen in negotov poklic. Stres in posledična anksioznost pa nista omejena le na čas, ko igralec snema, temveč sta prisotna tudi v obdobjih med snemanji, ki jim olepševalno pravimo »počitek«. Vendar igralec oziroma igralka takrat še zdaleč ne počiva, saj se sooča z velikimi finančnimi in družbenimi obremenitvami, poleg tega pa se mora ves čas udeleževati avdicij. Ko igralec snema, pa je pod stalnim pritiskom zaradi nastopanja pred občinstvom in kamerami, učenja besedila na pamet, potovanja in bivanja v nenavadnih in včasih neprijetnih razmerah in lokacijah.

Ugotovljeno je bilo, da so standardne vaje avtogenega treninga izredno koristne ne le pri nadzoru in obvladovanju teh različnih pritiskov, ampak tudi pri izboljšanju koncentracije in zmožnosti učenja besedila na pamet. Če igralci pred nastopom na odru ali pred kamero opravijo celotno serijo vaj avtogenega treninga, so pri igranju veliko boljši in učinkovitejši. Med igranjem lahko kot delno vajo uporabijo tudi geslo »Moj vrat in ramena so težki«, da bi nadzirali svojo raven stresa ter ostali mirni in samozavestni. Tako si veliko lažje zapomnijo svoje besedilo ter odigrajo svojo vlogo bolj učinkovito in prepričljivo, saj jih ne ovirata napetost in anksioznost, zaradi katerih lahko otrpnejo. To pa ne pomeni, da več ne občutijo adrenalinskega vznemirjenja, ki je za nekatere posameznike ključno; naučijo se ga uporabiti sebi v prid. Razbremenilne vaje so lahko zelo učinkovite tudi pri odpravljanju neželenega stresa, napetosti in čustev iz različnih delov telesa.

Pozitivne afirmacije (9. srečanje) se lahko uporabijo za lajšanje nekaterih težav, kot je pomanjkanje samozavesti.